22 Mart 2014 Cumartesi

L'wren Scott Anısına


1964 yılı doğumlu Amerikan eski model, 1990 yılından 2006 yılına kadar stilist, 2006 yılından itibaren kendi moda evinin sahibiydi. 1,91 boyu ile tüm dikkatleri üzerine çekiyordu. Chanel gibi bir çok önemli defilede boy göstermiş, kariyerine tasarımcı olarak devam etmiştir. Mick Jagger ile 2001 yılından beri dolu dizgin beraberliklerini sürdürüyorlardı. Geçtiğimiz günlerde kendini asarak intihar etmiş olması maalesef çok üzücü. Ülkemizde bir çok kişi adını bile duymamış olabilir ancak burada yansıtıldığının aksine sadece "Mick Jagger'ın tasarımcı kız arkadaşı" vasfından çok daha fazlası olduğuna eminim.



 Tasarımlarını sevenler vardır, sevmeyenler vardır. Benim için çok olağan üstü tasarımlara ait bir tasarımcı değildi. Nicole Kidman ve Penelope Cruz üzerinde en çok tasarımlarına rastlıyoruz.


 Geçen yılı 3 milyon dolar, bu yılı ise 4 milyon dolar zarar ile kapamış. Son defilesini ise yetiştiremediğini söyleyerek moda haftasında iptal etmiş. Mick Jagger turnedeyken intihar ederek herkeste büyük bir şok etkisi bırakmış. Okuduğuma göre kendini ipek şalıyla asmış.


 Bizim burada olsa 305 milyon dolar servete ait Mick Jagger varken en büyük maddi desteği alarak tasarımcı hayatına herhalde devam edilirdi. Başarısızlığı gururuna yedirememiş olması belki çok gururlu bir görüntü çiziyorsa bile intiharı ile bizlere duygusal olarak ne kadar güçsüz bir insan olduğunu göstermiş oldu.


 Eminim çoğu kişi benim gibi buna anlam verememiştir. Çünkü ben gerçekten anlam veremiyorum. Hayatta herkes başarısız olabilir. Sağlığı yerinde, sevdiği adam yanında, genç, güzel, ünlü olması gibi bir çok artı yöne sahip bir kadının sadece işinde tökezlediği için bunu yapması ne kadar mantıklı olabilir? Bir sürü soru işareti ile çekip gitmiş oldu böylelikle buralardan.


En azından basının aksine anısına saygı duyup tasarımlarına yer vermek istedim.
"Herkese Sevgiler"

2 yorum :

What's Next dedi ki...

bir insanın zihninin ve ruhunun insanın analiz edebileceğinin de ötesinde binlerce katmandan oluştuğuna inanıyorum. doğduğumuz andan itibaren her saniyede başkalaşıma uğruyoruz ve tüm bunların toplamı (tepkilerimiz, seçimlerimiz, çözümlerimiz, çizdiğimiz yol ve yolda ilerleme biçimiz vs.) bizi diğer insanlardan ayırıyor, kişiyi kendi kılıyor. şu anda baktığımızda olay tamamen 'her bakımdan mutluydu ancak işinde sorunlar olduğu için intiharı seçmiş, ne yazık' gibi görünse de arkasında sayısız sebep olabilir. bunun da ötesinde artık yaşamamak adına bir adım atmak temelde sadece kişinin kendisini ilgilendiren bir seçimdir, her insanın doğal hakkıdır da. bazı insanlar için yaşamaya devam etmek kolay yoldur, bazıları içinse yaşamını sonlandırmak; tabi ki intihar her ortamda sağlıksız bir zihnin ürünü olarak sunuluyor ama bu görüşe pek katılamıyorum. (mcqueen'in intiharını da ele alırsak: kişinin kendisini annesi için öldürmesi işindeki başarısızlığından dolayı intihar etmesine göre eylemi daha yüce veya açıklanabilir veya anlamlı mı kılar?) insanların hayatlarında - hem fiziksel, hem ruhsal, hem de duygusal bakımdan- taşıdıkları yükü ne kadar yakınımızda olurlarsa olsun, tüm açılarıyla kavramamızın mümkün olduğunu sanmam, dolayısıyla sanırım bize düşen görev hak ettiği saygıyla kendisini anmak.

Unknown dedi ki...

Etrafımıza baktığımız zaman hangi insan ben onu çok iyi tanıyorum demenin hakkını verebilir ki? Bir anne bile çocuğunu yeterince tanımıyordur. beynimiz kapalı bir kutu ruhumuz sürekli konuşuyor. ben görünenin üzerine yorum yaptım sadece. çünkü L'wren Scott hakkında çok neşeliydi, mükemmelliyetçiydi, çok iyi insandı dışında çok fazla bir yorum göremiyoruz. genel anlamda intihar ile görüşüm benim için güçsüzlüktür tabii ki bu kişilerin düşüncesine göre çok büyük bir güç gösterisi olabilir. insan hayatını kıyaslamak, yarıştırmak değil amacım ancak en büyük başarı hikayeleri hayatta kalmak için mücadele edenlerden çıkar. genel anlamda güçlü durmaya çalışan insanları sevdiğimiz aşikar. belki ipek şalı ile kendini asması onun için şiirseldi. belki birden fazla anlamı vardı bilemem, bilemeyeceğiz ama yazımda bu kadar derine inmek, psikololijisini anlamaya çalışmak istemedim açıkçası. tek düşündüğüm görünen dağın arkasında ne olduğu? çünkü aynen böyle mantıksız görünüyor. eminim onun yaşadığı zorluklarla beraber yerine olmak isteyen binlerce insan vardır. onun psikolojisini asla anlayamayız ama çevresine karşı mahçupluk, insanların acımasızlığını düşününce arkasından edilecek bin dedikodu, küçümseme, belli bir yaştan sonra ne yapacağını bilememek aynen gazetede sunulduğu gibi sadece mick jagger'ın sevgilisi diye anılmak kolay olmayacaktır, eminim. yine söylüyorum çoğu kadın zengin sevgilisinin arkasına sığınacakken onun bu yolu seçmemiş olması takdir edilesi. gururlu bir kadın olduğu ortada ama bu benim gözümde intihar fikrine bakış açımı değiştirmez.